13
Komen

Kenapa blogger popular sering jadi tumpuan ?

pakjoe fikir fikir balik .. Kenapa ? Kenapa blogger popular ni sering jadi tumpan blogger blogger lain terutamanya yang baru baru ? hurmm... kenapa eh ??
Ok... jawapan yang pakjoe dapat ... Ada pelbagai cara blogger menjadi popular ... Antaranya , melalui media massa ... Tapi dengan media massa ni bagi pakjoe , jarang nak meletop kecuali mmg rezeki dia atau ada isu panas !
Dan popular dikalangan sesama blogger sendiri .. Cara ni , blogger akan sering menjadi perbualan sesama mereka.. Tak kira sewaktu makan ... sewaktu chatting .. atau sewaktu berforum.. malah dalam entri pon sering menjadi isu ..
Kenapa mereka ( blogger popular ) menjadi idola ( tak sepatutnya jadi idola bagi pakjoe ) ?? Jawapannya ialah ... mereka pon blogger .. yang popular tu pon blogger .. masing masing punya blog .. tapi hanya 'nasib' membezakan mereka .. Dan mereka selalu membaca penulisan blogger tersebut dan teringin mengenali penulis blog itu.. pakjoe sendiri pon ada teringin berjumpa blogger yang pakjoe minat.. hehehe..
Disamping 'nasib' , keunikkan serta kelebihan sesuatu blog itulah membezakan antara blog A dengan blog blog yang lain ... Sebab itulah , blog perlu unik dan punya identiti untuk menarik pembaca pembaca ke blognya ..
Seperti murid di dalam satu kelas... Berapa ramainya yang akan dapat no 1 di dalam kelasnya ? jika semua rajin dan bijak , berapa ramaikah akan dapat no 1 ???
Popular ni bukan kemahuan .. tapi itulah kesannya akibat bila dah dikenali .. Ada blogger yang berlagak ARTIS bila dah dikenali .. ada yang masih seperti dulu tapi tetap dicop berlagak ... Hahaha.. macam macam kan ? Jadi toksah pening kepala... Ianya sekadar blog dan blogger ...
Nasib .. rezeki ... unik .. dan kreativiti ..bukan semata mata fizikal saja ..

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

13 00 dh komen korong bla lg nk komen:

RHI said...

kenapa ye????

hawiz said...

betol tu...semua blogger..so popular ker tak...itu kite xtau kn..tp klo yg lama2 tu mmg r popular..n hawiz pon respek diorg...=_+...kite yg baru2 nie..xpopular ..huuhuu

Noor Maizan said...

blogger yg popular selalu ramah,baik , sebab tu org suke.mcm abg Ben, kak nurul badiah , yuyu . hehehehe

Unknown said...

haha ..cool entri ..btw ..dah follow pakjoe .. :D

♥ Nana BamBam ♥ said...

blogger popular nie banyak cite2 best, banyak kasi pendapat, banyak tips dan tutorial.

sebab itu jadi tumpuan..macam blog Lyssa tuh..huhu

cerita best said...

~Nana BamBam~ said...btl2

nasha sanza said...

hoho..setuju..diorang ada identiti sendiri..tu yang popular tu! :)

Arra Ahmad said...

pernah juga terfikir macam tu.tapi sebenarnya atas rezeki dan usaha orang tu..kalau popular yang dia nak..so,popular la dia..
yang penting apa yang kita nak dan apa yang kita mampu lakukan untuk dptknnya.

Admin said...

Siapa gak yang mempopularkan blogger tu? Hmm ... kita gak kan ...

Unknown said...

hehehe..i like 1000x this entry.. thumbs up pak joe :)

cerita best said...

Boni JLL3 said...NPA BAYK SGT LIKE HHEHEHEHE

cheqna said...

cheqna ni blogger popular ke dop erk??
hehehehehe

xHuJaNx said...

agaknye laa.. :)