1
Komen

Kenapa Mesti Entry SEO (Search Engine Optimization)


learn-seo-standards
.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v

Haii Semua . Ehem ~ Ehem ~
Seriously , terasa lama gila takk buat tips/info segala bagaii .
Errr ~ Maybe terkering otakk kot ? Tadi , baru dapat idea nak bagi sedikit info tentang :
Kenapa Mesti Entry SEO (Search Engine Optimization)


Kenapa mesti letak tajuk entry SEO? Penting sangat ke SEO ini pada sesebuah blog.  Kalau korang perasan, sejak 4-5 hari ini, blog ini lebih menjurus kepada entry yang bersifat SEO. Apa tujuannya ye? pakjoe hanya sekadar mahu belajar dan mendalami lebih lagi selok belok ilmu SEO ni. Kenapa agak-agaknya ye? Ini kerana traffik blog ini memang menyedihkan. Bukan niat tamakkan traffik, hanya sekadar percubaan untuk bermain dengan keyword. Tak salah kan kalau kita nak belajar. Bukan suatu ilmu yang mengarut pun. Eloklah kita belajar sendiri daripada makan bersuap, ada faham?
Kata orang, pengalaman itu lebih bermakna dan buatkan kita lebih maju. Dan jangan jadi sombong melulu belajar tanpa ada cikgu. Semua orang boleh jadi cikgu, apa yang kita tahu, kita kongsi. Selama pakjoe berkecimbung dengan dunia blog, tiada pun blogger yang sombong. Yang sombong itu hanya pendapat persendirian bila seseorang blogger tak puas hati dengan blogger lain. Kalau dengki dah ada dalam hati, mulalah nak pandang orang lain semua tak kena.
Apa itu SEO. Tak perlulah pakjoe terangkan lebih lanjut lagi, search je kat Google, banyak je boleh dapat. Bahasa apa yang korang nak, semua ada.. Melayu, English, Indian, Chines. Segala bahasa dalam dunia ada bercerita pasal SEO. Bahasa Asli ada tak agak-agaknya? Apa penangan bila bermain dengan SEO? Boleh refer pada gambar dibawah. Bagi mereka-mereka yang mempunyai traffik yang menyedihkan macam blog ini, boleh cuba bermain sedikit-sedikit dengan SEO. Cuba ikut perkembangan semasa, insyaallah lama-lama akan naik juga. Yang penting konsistent. pakjoe memang tak boleh nak ikut perkembangan sebab jadual kerja terlalu padat. Hanya mampu blogwalking sedikit-sedikit ke blog rakan-rakan.
Google Search



Berbaloi ke bermain dengan SEO. Berbaloi atau tidak, tanya pada diri sendiri. Katakan blog korang asyik cerita pasal diri sendiri, ada ke orang nak baca kecualilah kalau dah ada nama macam Cikgu Shida yang keluar Harian Metro semalam. Kita bukannya artis, kita bukannya menteri, kita bukannya pelajar Akademi Fantasia.dan yang lain2 lagi hehehe Bagi yang betul-betul teringin sangat mengharapkan traffik, buat dengan betul. Tak salah nak kejar traffik, biarlah dengan cara yang betul supaya tidak jadi seperti salahfaham dalam penggunaan coding <iframe>.
Tak perlu nak berbangga dengan apa yang kita ada, tak perlu nak bermegah dengan apa yang kita dapat. Biarlah apa yang kita nak buat itu sesuatu yang kita minat. Tanya diri sendiri apa tujuan kita buat blog, apa matlamat kita. Jangan sampai suatu hari nanti orang mencemuh kerana kita buat blog. Sebab apa, sebab kita berblog tak ikhlas. Macamna nak tahu ikhlas ataupun tidak. Tak perlu tanya orang, tanya diri sendiri.
nak tau lebih lanjut tekan sini

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

1 00 dh komen korong bla lg nk komen:

oshin said...

oshin tengah nak fahamkan konsep SEO, Outsourcing dengan Analytics...rasa macam faham tapi lepas tu berserabut..haha...leh tolong tak terangkan sikit 3 benda tu...