4
Komen

Kakak Tampar Adik Rempit 7 Kali Depan Orang Ramai




Setiap pagi ahad saya akan meluangkan masa membaca akhbar-akhbar online di internet sambil minum white coffee panas. Terkejut saya apabila melihat headline utama di laman The Star – gambar seorang wanita yang agak berisi melempang seorang gadis di depakhayalak ramai.
Rupanya gadis tu adalah salah seorang yang terlibat di dalam perlumbaan haram yang ditahan polis (dah dipaksa menolak motor sejauh 15km ke balai polis).
Kedengaran kakaknya meneriak ” You janji you akan bertukar!” kepada si adik rempit.
Tergamakkah seorang kakak menampar adiknya sebegitu rupa?
Adakah ini yang dikatakan sayang seorang kakak yang ingin melihat adiknya berubah dan kembali ke jalan benar. Kesabaran seseorang ada hadnya, dan ketika dia sudah tertekan dengan usahanya yang tidak membuahkan hasil, akhirnya kakak tu terpaksa menggunakan kekerasan.
Pernahkah anda, setelah pelbagai usaha yang anda lakukan akhirnya terpaksa menggunakan kekerasan di dalam hubungan anda?
Jika ada, anda harus mencari jalan serta merta. Ingat, pemikiran membawa kepada perasaan. Perasaan membawa kepada tindakan. Anda harus ubah pemikiran anda dulu, agar perasaan anda tidak mensabotaj impian anda dan tindakan anda membawa anda kepada kejayaan.
Jika anda ada pengalaman mengenai ‘kekerasan di dalam hubungan’ maka anda boleh berkongsi di ruangan komen di bawah untuk menjadi iktibar kita semua. Mungkin pasangan anda seorang yang panas baran, pantang salah sikit. Ataupun anda sendiri yang mudah ‘moody’ tetapi sering menyesal setelah memarahi atau mengkasari pasangan anda (sedar tapi taktau nak buat apa).
Kongsikan cerita anda di bawah.

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

4 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Nurul Huda Mohd Rislan said...

err...mmg patut kene lempang pun..pfttt

Hana said...

xmakan nasu=ihat kowt c adik tu.. last2 kak dia geram penampar depan owg ramai biar adik dia malu pasni mesti adik dia xwat dah.. kalu sebaliknya mesti adik dia memberontak lari dari rumah :P

MicoBlink Butik said...

saya seorang yang lembut hati .. eerrrkkk >yekot< huuu ~ apa pon entry yang menarik lah pak joe.. :)

cerita best said...

lavera said...
tq