5
Komen

Maafkan saja dia




“ Ahh… malas laaa .. Biar dia rasa apa yang aku rasa .. Padan muka dia .. “
Bayangkan … Keesokkan harinya , ada orang maklumkan pada kita , kawan kita tu telah mengalami kemalangan dan meninggal dunia . Kena pulak kita semalam bertelagah dengan dia .. Apa yang akan kita rasa ?
Amik contoh pasangan bercinta yang kerap bergaduh tak kira dalam telefon atau masa dating ..  Tak kira masa.. Asik nak bergaduh memanjang.. Pastu merajuknya berhari hari ..
Andaikata satu hari tu , itulah pergaduhan terakhir korang dan tak sempat la nak bermaafan , camana ??
Ego menguasai diri … Kelak sendiri merana .. Ingin memaafkan tapi syaitan kuat menghasut kita.. Perlukah kita melayan segala bisikannya ?
Ya , benar .. Parut.. Bukan mudah melupakan .. Tapi lebih indah memaafkan dan biarkan saja angin membawanya berlalu.. Jika parut dibiarkan tanpa mengubatinya , kesannya pasti berlarutan dan amat mudah dijangkiti penyakit , satu hari nanti ..

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

5 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Dunia Wilma said...

Nasihat yang baik PakJoe ^_^
Kita harus saling memaafkan dan meminta maaf supaya tiada penyesalan di kemudian hari :-)

timm_bill said...

er..klu slah yg kecik2 ok je maafkan..klu slah yg agk 'besaq'..aihh, lama tu nk maafkn..

hana hadi said...

erm... selalu fikir macam tu. tengah2 bergaduh tu biasalah masing2 xnak mengalah. tapi kan. hana akan mtk maaf kalau hana betol2 salah.huhu cmna nak buang sikap tu.

BlueiceButterfly said...

sangat setuju..tapi masa tengah marah cakap macam2 la.padahal tak simpan sangat dalam hati pon..kalau betul jadi macam tue mau mnyesal seumur hidup kot :(

Selipar Putih said...

bermaafan kamu diantara satu sama lain kerana jika kamuxmemaafkn maka terputus lah silaturohim sesamakamu yg dibenci oleh allah