2
Komen

Demi sahabat


KUANTAN: “Saya ikhlas memberi separuh daripada wang sumbangan yang saya terima ini kepada rakan karib saya, Danish Din Alawi, untuk membantunya membuat persiapan persekolahan tahun depan. Saya tahu keluarganya kurang berkemampuan,” kata Muhammad Zal Zikri Mohd Radzi, 10.
Muhammad Zal Zikri yang juga murid tahun empat Sekolah Kebangsaan (SK) Bukit Setongkol itu sudah mendapat keizinan ibunya, Norizan Razali, 48, sebelum menyerahkan sebahagian daripada wang RM100 yang diterima itu kepada rakan karibnya itu yang juga anak kepada seorang pencari besi buruk.
Menurut Muhammad Zal Zikri, kemiskinan hidup rakannya itu membuatnya terpanggil memberi separuh daripada wang bantuan awal persekolahan 2011 yang diterima tanpa memikirkan balasan daripada keluarga rakannya itu.
“Saya simpati dengan kesusahan hidupnya dan tidak berasa terbeban untuk terus membantunya selagi ibu mengizinkan saya berbuat demikian,” ujarnya yang kelihatan malu-malu ketika ditemui di sekolahnya di sini, semalam.
Muhammad Zal Zikri dan Danish antara 626 murid sekolah berkenaan yang menerima bantuan khas awal persekolahan 2012 yang disalurkan kerajaan dan disampaikan Pengerusi Majlis Pembangunan Keluarga dan Masyarakat Parlimen Indera Mahkota, Datuk Mohd Hazmi Yusuf.

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

2 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Unknown said...

baik hati gile... semoga Allah membalasnya

cerita best said...

2 LA PASAL