2
Komen

Bagaimana Proses Membuat Barangan Kulit Dari Ular?

Asalamualaikum. Hasil bacaan pantas aku di wikipedia melayu, ular adalah binatang reptilia tidak berkaki, berdarah sejuk yang berkait rapat dengan mengkarung, yang berkongsi aturan biologi Squamata. Sub-aturan ular ialah Serpentes. Terdapat juga beberapa mengkarung tidak berkaki yang kelihatan seperti ular, tetapi tidak berkait dengan ular. Peminat ular dikenali sebagai ofiofilia, takut akan ular dikenali sebagai “ofidiofobia” (bahasa Inggeris: snakephobia). Pakar ular dikenali sebagai ahli ofiofilia (bahasa Inggeris: ophiologist). Ular ni amat popular dijadikan sebagai barangan kulit kerana permukaan kulitnya yang licin dan bercorak. Korang nak tau tak bagaimana beg kulit ular dihasilkan? Korang tengok je la gambar di bawah ni. Ngeri gak. Kasihan pun ada. P/S: Manusia dijadikan oleh Allah di muka bumi adalah untuk beribadah kepada Allah dan menjadi khalifah di muka bumi. Kalau tengok dari gambar proses barangan kulit dari ular ni, tampak kejam dan tidak menunjukkan sifat sebagai khalifah di muka bumi. Patut la ular semakin pupus. Ingatlah, kita semua akan ditanya tentang perbuatan kita di akhirat kelak.
proses buat beg kulit ular 0
proses buat beg kulit ular 1
proses buat beg kulit ular 2
proses buat beg kulit ular 3
proses buat beg kulit ular 4
proses buat beg kulit ular 5
proses buat beg kulit ular 6


SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

2 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Ajie said...

darah2....buatkanku sgt la pening..tp kita manusia mana la fikir cara buat sesuatu brgn tu cmne..yg kita tau cantik,murah....hurmmm....kita skrg nie lebih pentingkan apa yg org kata drpd mnjd diri sendir..btol x pakjoe????

cerita best said...

btl2 hhehehe