11
Komen

Pertandingan "Orang Lebah" di China

Ok! ini mmg giler isim.... Di China, Wang Da Lin (42) dan pesaingnyaLu Kong Jiang (20) telah bertanding bagi menetukan siapa yang lebih hebat dalam menarik perhatian lebah . Lebih kurang 3000 org menyaksikan pertandingan nie yang diadakan di Shaoyang City, Hunan pada 17 July lepas...






   
   Kedua2 mereka bekerja sebagai "bee keeper"...Dalam pertandingan ini, mereka hanya memakai seluar pendek dan goggle bg melindungi mata. Untuk menarik perhatian lebah, mereka menggunakan "bantuan" ratu lebah.... Seakan magnet, tubuh mereka akhirnya dilitupi oleh kumpulan lebah....pergh!!, tak leh bayang beb...lebah keliling badan...ak kne sengat dulu pon berlari tak cukup tanah...Damn!!








  Pertandingan yang mengambil masa sejam nie last sekali,  dimenangi oleh Wang Da Lin dengan berat sebanyak 26.8kg ( lebih kurang 27 juta ekor lebah)...Lu Kong Jian pulak memperoleh 22 kg..Tahniah la Wang Da Lin!! nnt gua blanja lu madu tualang...




Wang Da Lin & isteri tercinta.
  Oh!!  lebah mempunyai sejenis hormon yang dipanggil "Pheromones"...ia digunakan untuk komunikasi antara lebah...ratu lebah menggunakanya untuk menarik perhatian lebah... Kebanyakkan haiwan juga mempunyai "pheromones" bagi menarik perhatian pasangan ketika musim mengawan...
SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

11 00 dh komen korong bla lg nk komen:

starzieti said...

eeeee..geli + menakutkan je. -.-
berani betul dorang buat macam tuh. pak joe pun try la wat gitu. nt femes taw. hehe ~

cerita best said...

eeeeeee bukan dya la pakjoe nk try

shiela munir said...

argghh,geli2,
bagi brape juta pon xnk ekot pertandingan mcm ney,hihix

Alyaa Rahim said...

Wahhh , hebatnya dorang . Berani betul . Kalau saya , dah lama cabut lari . Haha

coklatberapi said...

Pok Joe try la buat..;))

Syazfida Afzan said...

eee...geli...menakutkan...pakjoe join lah...kiki ^_^

Syazfida Afzan said...

ee geli...pakjo try la wat cmni...^_^

cerita best said...

shiela:hahahaha

cerita best said...

alyaa rahim:sama la dgn pakjoe hehehe

cerita best said...

coklatberapi:oooo bukan dya la nk buat

nonyy said...

Eeeee , gelinyaaaaaa ! Berdiri bulu roma tengok gmbar ney !