11
Komen

Ombak Rindu Filem Lucah

Siapa peminat novel pasti pernah membaca novel ini. Sekarang sudah di filemkan.Kenapa aksi lucah macam sudah biasa di Malaysia.Adakah malaysia persis Holloywood kedua selepas Amerika Syarikat.Kenapa pakjoe cakap begitu kerana ada adegan aksi ranjang ada di dalam filem ini. Kenapa harus dipertontonkan kepada umum jika boleh lihat budak-budak yang meningkat usia nya.

pakjoe masih tak paham kenapa filem sudah 'halal' di malaysia kerana pucuk kepimpinan adalah beragama Islam.Mengapa ia masih dibenarkan. Adakah pengarah dan penulis skrip tak ada idea nak buat filem berlandaskan Islam.

pakjoe terbaca beberapa tulisan di internet salah satu pelakon filem ini berkata klik nie,lebih kurang cakapnya:-

"Saya tak biasa@berani melakukan aksi ranjang bersama suami orang lain.Alhamduillah saya boleh lakukan"

Apabila membaca status pelakon boleh cakap macam itu, adakah itu seperti menghina agama Islam yang suci.Allahu akbar!! Golongan artis kita yang beragama Islam sudah terbatas di landasan nya. Boleh mendatangkan murtad kepada diri mereka.pakjoeberharap sangat beliau menarik balik ucapan Alhamduillah..

Firman Allah:-




Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; dan sesiapa yang menurut jejak langkah Syaitan, maka sesungguhnya Syaitan itu sentiasa menyuruh (pengikut-pengikutnya) melakukan perkara yang keji dan perbuatan yang mungkar. Dan kalaulah tidak kerana limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu, nescaya tidak ada seorang pun di antara kamu menjadi bersih dari dosanya selama-lamanya; akan tetapi Allah membersihkan sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya); dan (ingatlah Allah Maha Mendengar) lagi Maha Mengetahui (An-Nuur 24:21)


Wallahualam

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

11 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Ahmad Haziq Azlan said...

pape ntah kan. boleh plak beromen dalam tu

~ Secantik hati ~ said...

LIKE!!!

Munnafendy said...

ape2 pun bila bcakap kena hati2

Arra Ahmad said...

tak suka citer ni la pak joe..
patut kena tapis byk2 citer ni..banyak lagi part lain yang boleh cerita dalam filem tu kalau adaptasi dari novel..
>_<

Eza Boom Boom :) said...

tak suka filem tu.. huhu.

Mymie Asmyda said...

adew eaa.... tak ingat pulak (--')

Qis Cute Beb said...

Hey,Huahuahua....
Cantik banner n blog!

~Nana BamBam~ said...

nana x suke filem melayu malaysia, drama orang melayu malaysia yang buat citer2 ada unsur2 lucah cenggitu..

cerita best said...

Qis Cute Beb said... x cantik pun

~Nana BamBam~ said...pakjoe pun x minat

Cik Nurul said...

urm.. xtengok lagi... xde kesempatan nak tgk.. huhu

cerita best said...

Cik Nurul said...sama le dgn pakjoe..pakjoe pun xtgk g