9
Komen

Pokok Duit


Pokok duit ni bukanlah sebatang pokok yang menghasilkan duit atau pokok duit-duit yang korang kenal atau pernah dengar. Selain tu, ini juga bukan salah satu hasil seni tetapi merupakan adat lama yang dilakukan dikawasan hutan di UK. Amalan ini menghasilkan kesan yang mengagumkan akibat pencacahan duit syiling ke atas pokok-pokok dikawasan tersebut. Menurut laporan, amalan ini telah lama dilakukan untuk membuang penyakit pada badan dengan membuangnya pada duit. Kemudian duit itu diketuk pada pokok dengan harapan penyakit akan berpindah pada pokok.







SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

9 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Miss Nadya said...

seyesly geli pulak tengok gmbr tu..:)

umo dah 24..:)

Hawa Ahmady said...

mengapakah pokok itu menggerutu..? hehe

Roslina Nana said...

byk giler duit syiling...=,=

KakiWayang.com said...

pfttt..seriously? kalah pokok duit-duit camni...haha..

Lady Diana @ Lat'z said...

Lat'z dah follow pak joe...thanks sbb follow Lat'z..^.^...pokok duit? bo pernah tengok....o.O

Cik Nurul said...

unik! tapi sekali pandang geli aje.. huhu

Cik Fara mengomel ~ said...

wah pokok dwit!!! singgah n follow sini...
jemput singgah n folow site saya http://rendanghangus.blogspot.com/2012/01/hari-ni-cik-fara-masih-diberi.html

cerita best said...

KakiWayang.com said...btl2 hehehe
Cik Fara mengomel ~ said...kkk pakjoe dh follow

~Nana BamBam~ said...

macam mana boleh jadi gitu ekk ?