4
Komen

berbogel bila ke KLCC ?




image
Eh , eh .. sapa suruh tengok ni ?? Dosa tau tengok aurat orang ... Haaa...
Iskh.. Apa yang pakjoe mengarut eh ? Takde la .. Ada orang kata , sapa suruh tengok orang lain punya aurat , kan ?  Suka hati pakjoe la nak pakai ketat ke .. tak nak pakai tudung ke .. Nak kasi nampak lurah bontot ke.
Bayangkan kalau semua orang pegang alasan gitu ! Sapa suruh tengok ? Pandang la lantai  bila jalan tu .. Pergh.. Kalau gitu la kan , pakjoe nak g kl dengan pakai seluar pendek atau bogel jer..
" Eh ?? Sapa suruh tengok ???  "
Boleh gitu ? Gamaknya selepas ni semua orang main sedap tekak je la bagi alasan tanpa pedulikkan sensitiviti orang lain . Betul tak ? Kucing , kalau dia ajar makan frieskies  , hari hari dia tak kisah punya .. Tapi kalau sua ikan kat depan mulut dia , dia ngap gak ..
Sama gak manusia , selagi punya nafsu dan syaitan jadi rakan kongsi dalam membina dosa , maka manusia tak lari dari melakukan kesilapan .
Tapi !! Tapi jika sama sama membantu , insyaAllah .. aku tolong kau , kau tolong aku ... Aman dunia kita ni ...
Dan janganlah lupa , dalam Al-Quran pun berpesan.. dua dua kena jaga.. Yang sorang jaga auratnya dan sorang lagi jaga mata dan nafsunya. Sebelah pihak je jaga , susah la kan ?


SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

4 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Rozuan Ismail said...

setuju sgt pasal aurat tuh.dua2 pihak kena jaga

E'in said...

masing2 dh besar kot... dh pandai pk mane baik mane buruk... hehe

eimah siti said...

ada pulak mcm tuu...kalau cam tuu pakai tutup mata je la smua org....jadi mcm org buta...huhu

cerita best said...

@E'in yg nie pakjoe setuju