18
Komen

Aku sendiri lagi




Kali pertama aku terpandang wajahmu ,
Aku seakan hilang suara ,
Untuk memanggilmu ,
Hanya sekadar untuk menegur .

Aku cuba bersuara untuk kedua kalinya ,
Kau berpaling lalu tersenyum ,
Dan aku
Jatuh cinta kali pertama.

Ingin memanggilmu ,
Namun hampa ,
Bila kau tiba-tiba ,
Didampingi si dia ,
Seorang lelaki ,
Jauh lebih hebat dari aku.

Hampa.
Gelisah.
Cemburu.
Kecewa.

Aku hanya mampu memandang,
Lelaki itu memegang bahunya ,
Semakin aku layu ,
Tanpa kata kata,
Melihat kau pergi bersama.

Andai kau menoleh ke belakang ,
Kau akan ku miliki
Andai kau pergi begitu saja ,
Aku bakar hati ini

Dan dia menoleh ke belakang,
Aku melonjak kegembiraan,
Tiada terperi hati ini,
Seolah terbit cinta suci.

Malangnya aku ini ,
Bukan senyuman yang dia beri,
Jeliran lidah nampak gigi
Terpaku aku sendiri lagi.

Belum apa apa ,
Cinta jadi debunga ,
Dibawa terbang bayu senja ,
Entah hilang ke mana

Yang pasti ,
Aku sendiri lagi.

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

18 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Unknown said...

wahhh bagus nya

Fatimah Nabila said...

ehem3....awat ni pak joe?

Mohd Sabrie said...

hai pakjoe salam blogger :) http://yieweezer5915.blogspot.com blogwalking :)

MAZLIZA ABD RAZAK said...

ala sedihnya..
jangan la sedih2 , bunga bukan sekuntum (",)

zila norazila said...

ni lagu kew? he he

Unknown said...

luahan hati pakjoe ker nih...

HeNRieTTa JoSe said...

Lahai...sedeynye.....xpe xpe...nnti ada jodoh yg lebih baik yea....

Tasneem said...

Assalamualaikum. suka la ayat ayat dia. mengalah kan A.Samad Said nie.
wuhuuu nnti buleh ajrkan tasnim kalau sudi ^^

Unknown said...

Luahan hati PakJoe ka nie ^_^

miss yatie said...

aduhhh...bermain perasaan hari ni..hehehe

Dayah Danisha said...

Sabar jelaa.. semua orang diuji

Unknown said...

hehe sekali dia jelir lidah daa....ni kisah benar ke kisah tak benar ni pakjoe?

Unknown said...

wah...ikhlas dr hati lah ni.....

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

sedih jek pakjoe,,tp wat sendiri ke sajak tu, best lah=)

Hana said...

kenapa pokcik?

cerita best said...

@Dayah Danisha btl2 pakjoe sokong

cerita best said...

@azza sahana yup heheh

cerita best said...

@Hnahdy pokcik dya panggil