4
Komen

Tingkatkan pembaca setia di blog anda




Pembaca setia blog kita.. Camana nak tau ? Mudah je nak tau sapa pembaca setia …
Cuba satu hari korang update blog tanpa ping atau promote di mana mana laman sosial yang ada di muka bumi ini. Cuba tengok berapa ramai yang masuk dan komen … Yang itulah pembaca setia korang.. Asal update je , mereka masuk dan baca .. Tapi ada yang tak komen macam aku ni.. Kurang gemar komen kecuali isunya menarik dan aku berpengetahuan mengenainya.
Bagaimana nak dapatkan atau tingkatkan pembaca setia. Hurm.. mencabar sebenarnya .. Bukan senang .. Memerlukan kerja keras serta perancangan yang panjang. Bukan sekali buat terus melekat ..
Pembaca setia akan menilai dari 3 aspek ini biasanya.. Kualiti entri , template dan komunikasi antara blogger dan pembaca tersebut. Jika tiga-tiga itu dijaga , insyaAllah blog anda akan menjadi bualan pengguna internet.
Komunikasi antara blogger dengan pembaca biasanya dibuat melalui komen . Aku pula melakukannya dengan segmen.. Ada yang gunakan medium seperti FACEBOOK untuk berkomunikasi dengan pembaca setianya ..
Ada pelbagai cara … Blogger yang berminat untuk meningkatkan pembaca setia di blognya perlu berfikiran seperti seorang usahawan. Bagaimana nak memasarkan produknya dengan lebih meluas tanpa menggunakan kos yang tinggi..

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

4 00 dh komen korong bla lg nk komen:

nursuriani said...

hurm tq for da info! nice entry. kalau lagi banyak huraian lagi best! sebab perasaan nak tahu saya tu meluap2 jerk hihihihi

fifie said...

Blog fie dah ada pembaca setia lebih kurang 18 orang macam tu. Huhu. Bagus lah fie pun baru lg dalam dunia nie

miss yatie said...

mcm KY kan? hehehe

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

bukan senang kn nk ramaikan pmbace, nk buat entry yg betol2 pembace tertarik tu agk mncabar jugaklah, lagi2 blogger yg baru cm saye ni=)