3
Komen

Aku cuma seorang blogger




“ Kau keje apa ? “
“ Aku ? Aku cuma seorang blogger je.. “
Bila jawapan begitu pasti akan mereka tanya semula .. Boleh ke hidup dengan blog ni ? Ler ?? Pelik ke ? Takkan nak keje ngan company besar atau makan gaji dengan kerajaan baru boleh dikatakan ‘boleh hidup’ atau terjamin ?
Apa guna pendidikan atau ilmu yang kita dapat sewaktu belajar dulu ? Belajar tinggi tinggi , pastu keje ngan orang .. Makan gaji ?? Tak terpikir ke , owner company tu tak perlu belajar tinggi tinggi untuk mengaji orang yang belajar tinggi tinggi ni ?
Bagi pakjoe la kan .. Tak kira la apa kerja sekali pun , asalkan mendatangkan pulangan yang membolehkan dia menyara hidup dia dan keluarganya . kan ? Yang penting halal dan kepuasan !
Benar .. bergaji tinggi tapi tak memberi kepuasan boleh membuatkan kita berasa tekanan. Baik bergaji kecil asalkan kita puas dan suka akan pekerjaan kita itu .. Nak g kerja pon happy je rasa .. Ni gaji besar , nak g kerja macam nak suruh g mengadap ALONG lak lagaknya.
Senang cerita… berbanggalah dengan apa saja profesion yang kita buat .. Tak perlu nak jadi orang itu atau orang ini .. Atau nak berasa cemburu dengan sapa sapa .. Dan pakjoe terus terang kata pakjoe bangga kata aku seorang blogger , pada masa depan .. Kenapa ? Beratus ribu orang buat blog , berapa ramai yang berjaya membuatkan blognya itu  dikenali ramai ?

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

3 00 dh komen korong bla lg nk komen:

ReramaBiru said...

sangat setuju dengan pendapat tue..jenis pekerjaan bukanlah ukuran tapi yang penting halal dan boleh kerja dengan hati yang tenang dan gembira :)

Unknown said...

Setuju PakJoe...
Kita harus berbangga dengan profession kita ^_^
Bravo PakJoe...

Unknown said...

yaaa , saya bangga menjadi seorang blogger :)