1
Komen

Kawin muda , ok ke ?





image
Atas alasan elakkan zina dan maksiat , maka anak dara seusia muda dinikahkan atas pilihan keluarga .. Apa pendapat korang ?
Hurm.. mmg bagus tapi zaman ni aku rasa susah sedikit .. Nikah awal ni mmg bagus sangat .. Kalau dapat suami yang benar benar boleh fikir , alhamdulillah .. pandailah dia menjadi nakhoda untuk melayari bahtera suami istreri .. Kalau tak ?
Memang betul , yang dah tua macam aku ni pon belum tentu boleh jadi ketua keluarga .. Tapi sekurang-kurangnya kalau macam usia aku ni buat silap , mereka akan tanggung sendiri. Takkan salahkan orang tuanya.. Sendiri boleh pikiaq , kata orang .. Yang muda ni ? Dah la diaturkan oleh keluarga pastu gagal kemudian mereka akan tuding jari pada parents dia ..
Dalam suratkhabar ari ni menyiarkan satu berita mengenai seorang ibu muda yang berusia 18 tahun yang mana telah menikah seawal umur 14 tahun atas pilihan keluarganya  , yang digantung tidak bertali dan dianugerahkan tubuh menggiurkan, dikesan menggunakan kelebihannya itu untuk mendapatkan wang bagi menyara anak selain memenuhi tuntutan batinnya.
Isteri berusia 18 tahun tahun itu menjadi idaman lelaki mata keranjang yang sanggup berhabis wang untuk menidurinya kerana pakej lengkap dimilikinya.
Dia mengakui selain bagi mencari nafkah untuk seorang anak perempuan tidak sah taraf hasil hubungan terlarang dengan seorang lelaki dua tahun lalu, dia turut mendapat kepuasan seks.
 
Hurm … tak kira lelaki atau perempuan di zaman yang penuh cabaran dan dugaan ini selagi tak kenal dunia selagi itulah selagi itulah mereka tak sedar !
Kenal dunia.. Pergh.. dunia kanak kanak lain.. Remaja lain.. Dewasa lain… Masa tu baru terbuka biji mata.. Baru nampak camana dunia sebenarnya.. Lelaki yang kita cinta , sebenarnya ada yang jauh hebat.. Perempuan yang kita sayang sewaktu sekolah dulu ,ada wanita yang lebih bagus .. Camana tu ? Kuatkah cinta untuk menepis segala dugaan itu ? Setakat yang aku tahu , ramai gagal ! Yang berjaya tu , benar benar miliki hati yang cukup kental … Tahnniah.
Wallahualam.. sekadar pendapat aku jer 

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

1 00 dh komen korong bla lg nk komen:

MisS BubBLe said...

kena tengok diri sendiri la, kawen awal tuh sebab apa? Sebab nak elak maksiat ke atau sebab nafsu. kahwin biarlah sekali dan fikir nak hidup lama dengan pasangan, so better fikir baik2..atau bersabar dulu :)