9
Komen

Menakjubkan! Rumah Terpanjang Di Dunia (9 Foto)


Menakjubkan! Rumah Terpanjang Di Dunia (9 Foto) | Mungkin di antara kita pernah melihat rumah panjang yang didirikan di negeri Sarawak. Kalau dahulu rumah panjang dibina dengan menggunakan buluh, tetapi kini sudah maju kerana rumah panjang yang dibina dengan menggunakan batu bata. Namun pernahkah kita terfikir bahawa di luar negara terdapat sebuah rumah panjang yang dibina yang menelan kos bernilai jutaan ringgit. Rumah ini terletak di atas bukit Khao Yai, THailand dan direka oleh Shinichi Ogawa & Associates dari Jepun.Rumah ini merupakan rumah terpanjang di dunia iaitu sepanjang 150 meter dan dilengkapi dengan kawasan rumah, kolam renang dan bilik yang sagat panjang. Jom lihat gambar di bawah ini.
Fuh memang terlalu mewah rumah panjang ini dilengkapi dengan pelbagai fasiliti dari tempat tidur sehinggalah tempat hiburan. Namun kalau memiliki rumah macam ini, jenuhlah kalau mahu berjalan ke sesebuah tempat seperti bilik tidur, dapur dan sebagainya.

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

9 00 dh komen korong bla lg nk komen:

maszull said...

assalamualaikum pakjoe...bestnya kalau dpt rumah yg mcm ni nyaman jer tengok...:)

kinara kinatara said...

wau panjang gile...:)

jenuh lah nak mengemas rumah macam nyh...

kene ambik orang gaji reramai nyh..hahaha:)

sukakartun said...

best jugak kalau dapat rumah camni...boleh joging dalam umah ja..tak yah keluar..hehe

KY said...

siapalah yg duduk kat situ, berapa org tinggal? banyaknya soalan> hehehhe...habis panjang sangat..tentu banyak ruang kosong lagi

Arina Shamsul said...

wah..unik,rumah ni x lebar tapi panjang..hehehe.mmg takyah joging kat luar la,dalam rumah pun boleh..hehehe.

..::..aRe-Na..::.. said...

WOW..a'ah la mewah,cantik 7 terbaekkk lahhh...suka nengok gmbr2 nya...jenuh nak keliling kan kat umah ni..panjang bebenor hehehe..apapun mmg menarik...sekali lagik mmg terbaekkkkkk:-)

Haryati Faizal said...

mang mewah la klu camni...

Naughtyric said...

buset rumahnya pjg bener, mantaaaappp..

Ana Farhana said...

cantekknyaaaa rumahhhhh! T_T

bile agknye blh dpt uma mcm ni???

adoiii.

like komen yg pjg2 jugak! hee