13
Komen

Alat untuk hindari dirogol




Wanita di bandar raya New Delhi , India  tidak lama lagi boleh mengatasi sesiapa yang cuba menyerang mereka dengan hanya menekan satu butang telefon untuk meminta tolong kepada pelbagai pihak, termasuk ahli keluarga dan polis.Butang itu juga menghidupkan penggera di laman sesawang sosial mangsa.
Polis berkata, satu daripada setiap empat kes rogol di India berlaku di New Delhi.Biasanya, mangsa ditarik ke dalam kereta dan dirogol beramai-ramai ketika kenderaan itu dipandu sebelum mangsa dicampakkan ke tepi jalan. Data polis India menunjukkan, berlaku satu kes rogol bagi setiap 18 jam.
Namun, melalui kemudahan Fight Back itu, wanita boleh menghantar mesej kecemasan berserta lokasi tepat kepada lima pihak, termasuk polis. Ia juga dipaparkan dalam Facebook dan Twitter. - Hmetro

Perghhh... Dasat ! Kat Malaysia pon kena ada gak ni ! Kalau ada di pasaran , aku nak dapatkan satu , untuk aku gak ! Yelah , sekarang ni , perempuan rogol lelaki pon ada tau ! Lelaki rogol lelaki pon ada ! Haaa... Dunia semakin menuju puncak dah ..
Semakin tak sedar kita .. Bala yang turun satu persatu namun masih ramai yang leka dengan kehidupan duniawi seolah olah tiada maut buat kita ..

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

13 00 dh komen korong bla lg nk komen:

nurhuda said...

ish ish ,, teroknyee .. alhamdulillahh kite di lahirkan di negare nii , tu pun daa banyak kua at berite tentang kes rogol nii

Anonymous said...

bagus ni ...selamat sikit kalau ada sistem ni. :)

Unknown said...

wah dasat tul india...setiap 18 jam sorg mangsa rogol tu...

fifie said...

Fie pernah jumpa kes macam nie, betul betul depan mata berlaku. Perempuan di heret masuk ke kereta, tapi kejadian tu pantas sangat berlaku. memang orang keliling tak sempat nak menolong.

Unknown said...

bagus laa ada dicipta alat mcm nih...makin selamat laa org pompuan dari jadi mangsa rogol :)

Unknown said...

dasat dasat..nak jugak!!

Keyword Terkenal said...

bagus deh, dengan alat ini mungkin para wanita bisa lebih aman

are_lin@yu said...

mybe kt sana byk kes kot erk..huhu..salam jumaat pak joe..

ajax85 said...

Hebat ke alat 2

Juliet_iRa~" said...

uiii kalo ada nak gak beli hee..

menakutkan la dunia sekarang ni uhuuuu

Si Matatajam said...

Macam2 ragam manusia akhir zaman ni yek Pak Joe

kinara kinatara said...

wah..patut ade kat malaysia jugak nyh..:)

Cik Itah said...

mesti mahal ..