9
Komen

Kasi kompaun sama mereka yang merokok !




Seramai 296 orang dikompaun dengan jumlah RM74,250 kerana merokok di dalam kawasan premis kerajaan melalui operasi penguatkuasaan Peraturan-Peraturan Kawalan Hasil Tembakau 2004 yang diadakan oleh Kementerian Kesihatan selama tiga hari bermula 27 September lalu.. - Kosmo 

Oooo.. patut la kerajaan tamo naikkan harga rokok.. Depa nak amik duit dari perokok tegar neh ! Cayaaalah !! Sokong kerajaan !! Kat Parlimen pon kena ada gak tau penguatkuasa tu.. hehehe.. Time rehat mesti ramai kuar hisap rokok punya.. Hehehe..
Buat mereka yang merokok , hati hati la yer.. Skang ni penguatkuasa dah mula merayau terutama di premis premis kerajaan .. Harapnya ke tempat tempat awam seperti restoran dan kedai makan..
Mana-mana orang yang tidak menjelaskan kompaun yang ditawarkan dalam tempoh yang diberi akan didakwa di mahkamah dan sekiranya disabitkan dengan kesalahan, mereka boleh didenda tidak melebihi RM10,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun.
Hehehe ... Harap berterusan sehingga rokok jadi makanan labah labah !

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

9 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Eiqa Almond said...

Katakan TIDAK pada rokok..!
(bersemangat betol niee)
hahaa

chemay said...

lelaki merokok tak hensem.
perempuan merokok buruk!.
>.<

dya bunga said...

bgus..sekurang2nya mesti ada yg nk berhenti.hihih

Nurfara Hani said...

Bila la mereka semua nak berhenti merokok. Dah macam2 kerajaan buat, tapi sama je.

Karukord Jagau's said...

No komen....hahaaaa

Dunia Wilma said...

Katakan TIDAK kepada rokok :-)

cerita best said...

@chemay btl2 pakjoe sokong

cerita best said...

@Karukord Jagau's mesti isap kn hehehe

kinara kinatara said...

katakan tidak kepada penghisap rokok..x mau kawin ngan diorang...hahaha...emo pulak..:)