8
Komen

Kisah Lawak Presiden Bush Di Kuala Lumpur


Kisah Lawak Presiden Bush Di Kuala Lumpur | Sewaktu Preseden Bush mengunjungi Malaysia baru-baru ini… dia dibawa mengeliling ibukota dengan menaiki sebuah kereta mewah. Pemandu kereta mewah itu tiba-tiba berkata…”Tuan Cakap aje apa yang nak di ibukota ini… saya pasti tunaikan..”tekan sini
“Well”, kata Bush…”Sebenarnya saya sudah lama ingin memandu kereta sendiri. Di US.. .kalau saya mahu keluar kemana-mana pastinya sudah tersedia pemandu dan kereta peribadi untuk saya. Saya ingin sangat memandu sendiri… tapi tidak pernah mendapat melakukannya.”
“Wah,” kata pemandu..”Kalau itu saja permintaan tuan.. tidak jadi masalah..”
Dan kemudian mereka pun bertukar tempat. Presiden Bush memandu dan pemandu tadi duduk di belakangnya. Tetapi bila sampai di persimpangan pertama… Bush lupa untuk berhenti di lampu merah..
Tiba-tiba polis mengikuti kereta tersebut dan memberhentikannya… polis turun dari motornya, dan menghampiri kereta tersebut. Tetapi sebaik sahaja dia mendekati.. ia melihat Presiden Bush… dan ia segera kembali ke motornya dan menghubungi pegawai atasannya.
“Tuan..” kata Polis itu. “Saya baru saja menahan seorang pembesar.”
“Apa?” kata atasannya, “Ketua Polis ke?”
“Bukan Tuan.. dia lebih tinggi dari Ketua Kita”
“Hey, adakah kamu menahan Perdana Menteri?”
“Tidak Tuan.. malah dia lebih tinggi lagi.”
“Well, siapa yang kamu tahan itu?” tanya pegawai atasan kebingungan.
“Tidak tahu Tuan..” jawab Polis.
“Kenapa ko tidak tahu pula..” tanya pegawai atasan itu lagi.
“Tapi siapapun dia, yang pastinya pemandunya saja sudah Presiden Bush! Jadi yang dibawanya mesti lagi hebat lagi tuan!”
 Ha ha ha ha. Mesti kalut gila pegawai atasan polis tu. Tiba-tiba aku tertanya siapa yang lagi besar dari Presiden USA eh? Korang ada idea tak? Yang paling penting, Allah Maha Besar dan Allah kekal abadi. Yang memasukkan kita ke syurga kelak bukan lah amal kita, tetapi redha dan rahmat Allah kepada kita. Jadi banyakkan lah berdoa ya.tekan sini

SUKA??? LIKE,TWEET AND G+ :)

8 00 dh komen korong bla lg nk komen:

Mdiah Hsani said...

hehehee, lawak2.. tp ni citer betol ker x ni pakjoe?? cam xcaye jerk..

Miss Zahirah said...

tekan sna tekan sini tekan sinun..
hahaha..
sape je la jdi penumpang tuu

ekabukanmakcikkau. said...

HAHAHHAA apa ke bangla punya citer ni . tapi aku suke ayat kau yang last tu memang curlass ah kau maria oi

kinara kinatara said...

huhu..pernah bace cerita nyh dulu..:)

Hnahdy said...

adoi.. tak terlintas plak pasal org belakang tu.haha

Nadieya said...

aitt.. kenapa gamba tuh? bush gigit kucing!!!!! jahat.

dya bunga said...

haha..lawak..

Dunia Wilma said...

Hehehe...lucu ^_^